Den bästa av veckor

Den här veckan har nog varit den mest händelserika på hela året. För det första har min man fått ett nytt jobb, med regelbundna arbetstider och lediga helger, och det ska bli SÅ skönt att få in lite rutin i vår vardag!

För det andra tog vi ett drastiskt beslut i tisdags då vi sade upp vår lägenhet utan att vara säkra på vart vi skulle flytta sen. Vi har länge längtat till nåt lite större och nåt på marknivå, eftersom vi är trötta på att släpa bebis och vagn och bilstol och matkassar och what not upp till tredje våningen. En egen lite gård och terrass skulle inte heller vara helt fel. Och kan ni fatta, igår blev det klart att vi till sommaren får flytta in i ett fantastiskt parhus då våra vänner flyttar ut. En stor lägenhet med egen ytterdörr, en stor terrass och gård, bastu, garage och en massa sånt som vi aldrig haft förut. Jag kommer dessutom ha en egen liten syateljé vilket underlättar jobbet med min firma så väldigt mycket!

Kan ni förstå hur glada vi är? Jag tänker börja packa ner vårt hushåll nästa vecka. Min plan är att göra mej av med allt onödigt krafs i processen.

Men först en tripp till Borgå i helgen!

Kommentera

