Påsklov

Ojojoj, här gick det nästan tre långa veckor utan ett endaste inlägg, men vi lever och mår! Igår kom vi hem från Lappland där vi firat påsk med goda vänner. Man skulle lätt kunna tro att man sportar och är aktiv då man är på semester vid en skidort, men våra dagar gick mest i slappandets (och snaskandets!) tecken. Jag är ändå mäkta imponerad och stolt över att den enda skidtur jag var ut på faktsikt blev över 10 km lång. Jag skidar ju liksom max en gång per år och bara om jag är i Lappland, så jag är inget proffs om man säger det då.

Guldklimpen vår var på sin längsta resa hittills och fick bara ett gråtanfall på väg norrut och ett par olägliga bajsblöjor på väg ner, men skötte sig annars exemplariskt! Det bådar gott inför vår inplanerade Borgåresa då vi äntligen ska få träffa Elliots (ännu ganska) nyfödda kusin för första gången. Väntar så!

Men först ett par veckor med massor på schemat. Helt ärligt väntar jag bara på att april ska ta slut. Jag tror och hoppas på en lugnare maj.

Kommentera

