Dagens inköp

Ni kanske vet att jag är utbildad formgivare inom beklädnadsbranschen? Jag har inte gjort särskilt mycket med den utbildningen sen jag blev klar med studierna, men förra våren bestämde jag mig för att fixa firma åt mig för att kunna ta mig an sömnadsarbeten som dyker upp. Sen dess har jag mest bara gjort småjobb åt familj och släktingar, men har blivit mer och mer sugen på att börja sy lite mera seriöst. Därför har jag idag investerat i en supersymaskin, en overlock som syr mer än bara de vanliga overlocksömmarna, och jag väntar så på att få hem den så jag kan börja på!

Egentligen är såna maskiner väldigt dyra, men helt av en slump råkade jag tajma inköpet perfekt. En symaskinsaffär säljer nämligen bort sina modellexemplar till ett rejält nedsatt pris, så jag passade på. Får se hur mina planer kring sömnaden tar form och hur jag får pusslat ihop dagarna med en baby här hemma, men jag hoppas på många stunder då jag hinner och orkar sy. Med min nya maskin kommer det åtminstone bli väldans mycket roligare!

3 reaktioner på ”Dagens inköp

Kommentera

