Back on track

Innan jag blev gravid tränade jag ganska mycket. Min man har tränat aktivt på gym de senaste åren och fick mig att gilla det då vi började gå tillsammans. Jag hade sagt åt honom att jag aldrig kommer börja lyfta vikter och träna som han gjorde, men tji fick jag. Plötsligt tyckte jag det var roligt och dessutom visade det sig att jag var ganska bra på det. Jag kunde snabbt öka vikterna och, trots att jag inte hade haft några större kroppskomplex tidigare, gillade jag att jag började se starkare och mera vältränad ut i takt med att musklerna ploppade upp och blev mera definierade. Då jag blev gravid började många gymövningar ganska snabbt kännas obekväma, så jag drog ner på träningen en hel del. Jag dansade lite under våren, motionscyklade och promenerade mycket, men på gymmet gjorde jag bara lätta övningar.

Några veckor efter förlossningen började jag träna med mammamage-appen, men kom av mig lite och slutförde inte alla nivåer. Gick mest och längtade efter att få träna ”på riktigt” igen. I januari då eftergranskningen var gjord och jag var okejad började jag på, taggad till tusen. Hann gå en gång på gym innan jag sen blev sjuk och hade paus på ungefär två veckor (som det oftast är, så typiskt!) men nu, nu känns det äntligen som jag kommit igång på allvar. Jag dansar ett par gånger i veckan, går på mamma & baby-gympa och tränar på gym då jag hinner. Och jag njuter så av att få röra på mig ordentligt igen! Roligast är det då vi fixar barnvakt så jag och Erik kan gå på gym tillsammans. Jag behöver någon som hjälper mig komma på bra övningar, som granskar min teknik och peppar och tror på mig eftersom jag ger upp allt för lätt om jag själv får välja. Är lite bekväm av mig på det sättet. Gillar inte då det blir för jobbigt, heh.
wp-1487079286503.jpgUnder min långa träningspaus försvann mina muskler lika snabbt som de dykt upp, och plötsligt kände jag mig klen och spinkig. Därför var jag så glad då vi för nån dag sen var på gymmet och körde värsta benpasset och jag i slutet såg att mina ben börjar få tillbaka lite av den form de hade innan pausen. Jobbar också på att få tillbaka den vighet jag hade under min tid i Australien då jag dansade flera dagar i veckan. Sakta men säkert ska nog kroppen hitta tillbaka!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s