Tolfte i tolfte

Idag har varit den skönaste dagen på väldigt länge. Jag vaknade där kring klockan åtta då Elliot var hungrig. Då han sen var mätt och belåten åt jag själv frukost och kröp sen ner i sängen igen för att sova lite till, som jag brukar eftersom våra kvällar blir sena då vi följer Elliots rytm. Jag kände ändå att jag var så pass pigg att det hade varit onödigt att somna om, så i stället steg jag upp och åkte iväg till butiken för att veckohandla. Snacka om att vara effektiv då man får det gjort då klockan inte ens hunnit bli halv tio!

Väl hemma hann jag i lugn och ro dricka mitt morgonkaffe och njuta av konfekten ur dagens lucka i chokladkalendern (Fazer of course) innan Erik och Elliot var redo att stiga upp. Elliot var sen på sitt gosigaste förmiddagshumör då mannen åkte iväg på jobb, och jag bestämde mig för att kolla vad min syster hade för sig, ifall vi kunde ses. Med hennes tomma schema (hon är abiturient) hann vi med ett cafébesök och lite julklappsinköp innan hon skulle tillbaka till skolan. Sen åkte jag och Elliot vidare för att hälsa på en vän som också är hemma med barn.

Det är så fint att ha vänner i liknande situation som vi kan umgås med! Jag har ju faktiskt flera vänner som har barn och är hemma mycket på dagarna, så jag måste verkligen ta mig själv i kragen och börja hälsa på folk mera, för man blir ju galen av att bara vara hemma varje dag. Tyvärr är jag riktigt dålig på att ta initiativ till besök och kaffedejter, men alltså då man väl gör det är det så värt det! Idag var det dessutom enkelt då Elliot sov genom allt, och det är skönt med den erfarenheten eftersom jag den senaste tiden känt mig stressad bara jag tänkt tanken att åka nånstans med honom och passa tider och sånt.. Men så får man väl också känna ibland antar jag. Bebisar är ju aningen oberäkneliga, om man säger så.

Nu ikväll bjöd Elliot ännu på en massa leenden, helt spontant där han låg i sittern. Som pricken på i:et efter en ack så trevlig dag! Jag försökte fånga det på bild. Resultatet blev väl sådär, men leendet på sista bilden smälter åtminstone mitt modershjärta lite. (Trasan alltid nära till hands! Babyspyor kommer då man minst anar det eller för ett ögonblick tror sig ha läget under kontroll. Ha!)wp-1481569265743.jpg

Kommentera

