Första advent

Så skönt med söndag och första advent! Tack vare min fina man fick jag sova ett par extratimmar på morgonen och ta en skön dusch medan han hade hand om Elliot, och efter det kände jag mig som en ny människa, redo att möta dagen. Erik åkte sen iväg på jobb och jag gosade vidare med lillkillen som är så mysig på förmiddagen då han är som mest vaken (då och mellan ca kl. 23 och 01 på natten). Han har blivit så stor och jag bara älskar att se hur han växer och ändras för varje vecka!

Efter att han blev tre veckor gammal har vi börjat vänja honom vid sittern och det är så fantastiskt att få sitta ner och äta frukost i lugn och ro medan han ligger och gungar på där för sig själv, alldeles nöjd och glad. Och eftersom vädret idag inte riktigt lämpade sig för en vagnpromenad fick han i stället testa på att sova i vagnen på balkongen för första gången. Perfekt med inglasad balkong! Jag kände mig så glad äntligen att få använda vår babyvakt också, men blev besviken då jag hörde Elliot gnälla innan den reagerade. Hoppas på att det bara var lite för mycket bakgrundsbrus i och med snöstormen, för den funkade perfekt då jag först rullade ut vagnen.. Nå, hur som helst sov han gott en god stund och under den tiden hann jag slänga in kläder i tvättmaskinen, göra dagens träning med mammamage-appen och nörda mig lite framför datorn. Skönt med egentid alltså!

Kommentera

