Tidsbrist

Alltså det är inte lätt att hinna skriva blogginlägg med en treveckors bebis i huset! Erik har haft extramycket program den senaste veckan, så min tid har mest gått åt till att hålla Elliot nöjd, tvätta kläder i takt med att han smutsar ner dem, städa lite här hemma och vila då jag haft ro att göra det. Bloggen ligger liksom inte högst på prioritetslistan dessa dagar, tyvärr.

I lördags skulle jag vara ensam hemma med bebben i princip hela dagen, så redan innan Erik åkte iväg på jobb föreslog han att jag kollar om hans föräldrar vill komma till oss och vakta Elliot nån timme, så kan jag göra nåt annat en stund. Och visst är det skönt att få gå en sväng på stan tillsammans med syster, inleda julklappsshoppingen och hinna ta sig en kopp kaffe på ett café som avbrott i babybubblan! Då jag kom hem fick vi dessutom besök av mina morföräldrar, så en god stund hade jag sällskap och många famnar som hjälpte till. Det är så fint att bo nära våra familjer i det här skedet av vårt liv. Tänk så annorlunda det skulle vara om vi bodde kvar i Helsingfors..!

Kommentera

