Hemmamamma

Så kom dagen då pappa åkte tillbaka på jobb och jag blev hemmamamma på riktigt. Jag har alltid sagt att jag tror jag skulle trivas med att vara hemma med våra barn, så nu blir det upp till bevis! Jag tycker vår lillkille redan växt så mycket. Han ser inte så nyfödd ut längre, utan mer som en liten baby. Det är så roligt att han för varje dag som går blir större, starkare och mera alert. Visst är det mysig med en nyfödd som sover på bröstet och trivs i famnen, men personligen tror jag att jag kommer trivas med att han blir lite äldre, ser bättre, gör miner och ger mer respons. Hittills är ju t.ex. de enda leenden man fått såna han bjuder på då han sover. Kan inte vänta på att få se honom skratta och le på riktigt!

Kommentera

