Vecka 40

39 + 2 idag och fortfarande i en bit. Jag har ännu inga tydliga förlossningssymptom, men det behöver ju inte betyda nåt. Kan verkligen inte förstå att vi snart ska få träffa vårt barn! Just nu känns det väääldigt overkligt och avlägset, och jag tror varken jag eller E riktigt kan inse att våra liv kommer förändras så totalt riktigt, riktigt snart. Hur kan man förstå innan man väl är där? Ju närmare vi kommer desto mer är det som att alla känslor blandas med varandra i en salig röra. Ibland känner jag ingenting och undrar lite oroligt om känslorna kommer infinna sig då vi får hålla barnet för första gången? Ibland känner jag mig plötsligt rädd, ska vi verkligen få ett barn? Och ibland blir jag nästan tårögd då jag tänker på att jag äntligen kommer få träffa den lilla typ som redan varit en del av mig i så många månader. Märkligt, overkligt och spännande.

Igår fyllde min fina man år, så nu vet vi åtminstone att bebbsen inte kommer behöva dela sin födelsedag med pappa. Eftersom jag inte tog några foton då vi firade honom igår kväll bjuder jag i stället på en gammal bild från vår förlovningsfest. Bilden är skuggig, med en ful sladd hängandes i bakgrunden, men den är ändå en av mina favoriter! För han är ju så snygg och jag har mitt långa Australien-solblekta hår som jag saknar.
img_0643
Undrar just hur många fler blogginlägg jag hinner skriva innan babyn är här?

Kommentera

