Hurtbullen här hej

Klev upp ur sängen halv 8 då E redan var i full gång med att ställa sig till gym och jobb. Jag hade verkligen inte tänkt stanna uppe, utan var mentalt inställd på att strax krypa tillbaka ner under täcket för att ta mig an dagen lite senare. Då slängde E fram den briljanta idén att jag ju kunde pallra mig iväg på en morgonpromenad för att komma bra igång med dagen. Och ja, vad kan man då göra annat än klä på sig och gå ut?

Till saken hör att det denna morgon var kring +3°C. Det är ryyysligt kallt. Ska man liksom gå och vänta sig den första snön snart? Dessutom hade ju solen knappt orkat upp än den tiden, det var först då jag kom hem som solen nått ovanför hustaken. Är vi verkligen där redan?

Jag kände att jag samlade på mig kanske 100 hurtbullspoäng med min morgonpromenad. Det var kallt fast jag hade på mig massor med kläder, men skönt att sen komma hem till en varm lägenhet som badade i solljus och sätta sig ner för att äta en ordentlig, långsam frukost. Efter att ha vilat mycket de senaste veckorna känns det bra att börja aktivera sig igen! Att vara ute och gå funkar bra också, bara vid enstaka tillfällen känner jag av lite foglossningsbesvär, men oftast går det snabbt om bara jag lugnar tempot lite.

promenix#picsoritdidnthappen

Kommentera

