Tisdagstankar

Har tänkt skriva nåt fint här på bloggen i flera dagar, men ingen inspiration har infunnit sig. Jag har inte gjort så mycket den senaste tiden. Har varit sådär lite förkyld i flera veckor nu. Ni vet den där jobbiga förkylningssorten som aldrig egentligen bryter fullt ut utan bara stampar på stället så man inte vet om man borde ligga hemma under en filt eller om en promenad i friskluften skulle göra gott? Den förkylningen har jag råkat ut för, men nu känns det  ä n t l i g e n  som att den kanske är påväg bort, så det finns ljus i tunneln.

Annars är det väl dags att börja packa bb-väskan då det nu bara är en månad (!) kvar till bf. Kan ju hända att inget händer innan november, men man vill ju hellre vara förberedd. Just nu stressar jag inte alls över själva förlossningen utan snarare över att det finns så mycket som ännu är råddigt och smutsigt här hemma. Jag vill ju liksom skura rent varje yta innan babyn kommer, men den kan ju i princip dyka upp när som helst. Usch vad jobbigt om man måste komma hem från bb till ett rörigt och ostädat hem!

Sånt går jag omkring och tänker på i dessa dagar. Ska för övrigt till rådgivningen och på läkarundersökning imorgon. Hoppas allt är bra med oss båda!

Kommentera

