Babynest

Nåja, äntligen fick jag sytt ett babynest till vår lilla bebis (en till sak jag kan checka av på min lista med saker att göra innan babyn kommer)! Ett lite hastigt projekt som kanske inte fick all den kärlek den hade förtjänat, men här får ni nu ändå se resultatet. Jag använde ett tyg jag köpt från ett restlager för en tid sen. Har inte koll på tygkvaliteten, men det är väl typ ett stadigare trikåtyg som inte stretchar så mycket. Mönstret var ett jag hittat på nätet, det finns flera olika om man googlar.

babynest

Fast jag tyckte jag hade massor med vadd och använde mer än det stod i mönstret blev det ändå lite knappt. Skulle gärna ha fyllt sidorna ännu mer för en stadigare känsla, men det här fick duga. Kan förstås hända att ett vävt bomullstyg också hade gett bättre stadga, men gillar hur mjukt och skönt babynestet blev då jag använde trikåtyget.

Oh well, man kan alltid hitta saker att förbättra, men den här duger säkert fint åt bebben!

Kommentera

