BB-besök

Idag var vi på besök till BB. Vi gick runt på avdelningen och fick kika på de olika rummen och efter det pratade en barnmorska mer om hur själva förlossningen går till, när man ska komma in, de olika smärtlindringarna som används, vad som händer efter att barnet är fött och såna saker. Lite nytt, mycket som jag redan visste, men riktigt spännande att få vara där och försöka förstå att om några veckor är det vi som åker in för att äntligen få träffa vårt barn.

Förlossningen ser jag fram emot med en lite skräckblandad iver. Man kan naturligtvis inte föreställa sig hur det kommer vara, hur ont det gör och hur man kommer reagera på smärtan, men ändå. Det känns så häftigt att jag kommer få vara med om det! Ju mer jag läst på desto mer fascinerad och peppad har jag blivit. Kvinnokroppen är ju helt otrolig. Tänk att vi är skapta för att klara av en sån enorm fysisk prestation!

Jag hoppas och ber att babyn vänder sig rätt i tid, att den INTE väljer att anlända den helgen då Erik är i Sverige, och att jag får föda utan några större komplikationer. Jag längtar så efter att få träffa dej, du som bor i min mage!

Kommentera

