September

Det är nånting med luften i september som drar en ut genom dörren, helst till en skog nånstans. Man vill liksom vara ute i naturen och andas in den krispiga höstluften. Promenader här i stan stillar visserligen friluftsabstinensen en aning, men idag kände jag för att åka lite längre så jag tog en sväng till villan där mamma, pappa och min yngre syster valt att bo kvar nån månad till, trots att sommaren börjar vara slut (de flyttade också ut ren vid påsk, så inget konstigt där inte, hehe). Där började vi naturligtvis med kaffepaus, men sen fick jag vara ute och hjälpa till att fixa och greja lite. Jag och mamma plockade dessutom lingon (!), vilket säger nåt om septembers effekter på mig. Jag är ingen stor vän av lingon precis, men så länge jag inte behöver äta dem eller dricka saften av det jag plockat är jag nöjd.

IMG_20160906_152915Hunden ville naturligtvis vara med och försökte sig till och med på några lingon direkt från riset, men fortfarande är blåbär tydligen en oslagbar favorit.

Efter att ha vädrat av mig vid villan en god stund åkte jag tillbaka till stan. Svängde in via Eriks jobb och hämtade hem några mappar så att jag kan ta itu med nästa sak på to do-listan, nämligen att få ordning på alla våra viktiga papper som inte ryms in i den gamla pärmen längre. Ah, att få ordning på saker i hemmet. Vilken lycka!

Kommentera

