Vecka 33

Har varit glest mellan uppdateringarna här den senaste månaden. Både jag och Erik jobbade mycket i augusti och tiden bara rullade på, men nu då jag är ledig ska jag försöka uppdatera mera. Idag bjuder jag därför på en random update med sånt som är på gång just nu så vi kan catcha up lite.

I onsdags var jag igen till rådvigningen, främst för att kolla upp om mitt hb-värde förbättrats, vilket det hade gjort! Fick därför minska en aning på dosen järntabletter vilket är skönt. Har lite obehag för dem då de smakar pyton (nej jag tuggar inte på kapslarna med de avger en lukt/smak som jag har svårt med), och att dessutom komma ihåg att ta dem mellan måltiderna och undvika mjölkprodukter två timmar före och efter en tablett.. det funkar helt enkelt inte alltid då jag inte är så bra på att ha fasta matrutiner. Så är de ju inte jättesnälla med magen heller, så mindre dos är liksom enbart positivt.

Har gått in i vecka 33 och det är galet hur snart vi får träffa vår bebis! Hen har varit otroligt livlig i magen de senaste veckorna, vilket naturligtvis är roligt men också aningen obekvämt. Vissa kvällar har jag och Erik legat och fnissat åt magen som skumpar hit och dit och trycks ut här och där så att den blir helt ojämn till formen. Helt galet egentligen att det bor en så stor baby där inne! (Och en sak jag ännu inte kan greppa är vart alla mina inälvor tagit vägen? Hur är det möjligt att de kan tryckas undan så pass mycket som de gör för att ge rum för allt annat som är på gång??)

Babyn låg ännu i onsdags snett i magen med huvudet in under mina revben nånstans, vilket är precis så skönt som det låter. Det förklarar antagligen varför jag tyckt det känts så tungt och obekvämt den senaste tiden. Har ändå en relativt liten mage ännu och har bävat för hur jobbigt det kommer kännas mot slutet om det redan är så här tungt, men bara bebben svänger sig rätt snart blir det förhoppningsvis lite lättare att andas och leva.

Annars har jag kommit igång bra med storstädningen (jag vet att ni alla med spänning väntat på en städrapport) och har fått rensat och ordnat i vår garderob (läs: förvaringsrum för allt möjligt). Jag kom fram till att det är där jag måste börja för att allt annat ska hitta en plats åt sig, och oj vad jag njuter då det är rent och snyggt i hyllorna och en massa skräp har rensats bort! Undrar just vad jag ska ta itu med näst?

Kommentera

