Babyfilt

Inspirerad av en annan Lina började jag för några dagar sen virka på en babyfilt. Valde ett bambu-/bomullsgarn som funkar perfekt att ha direkt mot huden på en nyfödd liten en (tänker mej speciellt hud mot hud-mys på bb och den första tiden hemma, filten ska packas med i bb-väskan!). IMG_20160821_121111

Valde fem höstiga färger som jag tyckte funkade tillsammans. Utgick från det mörka turkosa garnet som genast blev min favorit. Lite osäker kände jag mig ändå efter att ha virkat några ränder med alla färger, kändes som att filten blir lite deppig med den mörkbruna färgen, men jag tror det blir en fungerande helhet då den väl är klar. Om inte kan jag ju alltid virka en till filt i gladare färger sen, det är ju så roligt att virka och timmarna bara går då man väl kommer igång!

 

En reaktion på ”Babyfilt

Kommentera

