Rg-besök och Helsingfors

Allt bra med bebben på senaste rådvigningsbesöket! Då hälsovårdaren skulle känna efter hur den ligger sparkade/slog den så hårt att hon hajade till och kom helt av sig, haha. Jag hade däremot rekordlågt hb, så nu är det järntablett två gånger om dagen som gäller igen. Annat som är lite krångligt är min atopiska hud som bråkar. Får inte använda mina bästa salvor nu då jag är gravid och mitt ansikte har tydligen slutat reagera på de milda kortisonsalvorna, så idag bokade jag tid till en hudläkare för att se om vi kan komma på nån lösning på problemet. Jobbigt att gå omkring och vara röd och torr i ansiktet hur mycket jag än smörjer. Jag får så dåligt självförtroende varje gång min hud är dålig, speciellt i ansiktet, och skulle helst bara sitta hemma hela dagen eftersom jag känner mig ful och tror att alla tycker jag ser hemsk ut. Nåt att jobba på kanske, heh?

Annars har jag gått in i vecka 30 (!!) och fick spendera helgen i Helsingfors tillsammans med min favorit. Träffade vänner (+ en nyfödd liten kille!), njöt av vår gamla hemstad, köpte preggokläder och hämtade hem lite grejer från Ikea. Skönt med en minisemester då vi bara jobbat på hela sommaren. Sov en natt hos goda vänner och en natt på hotell, och oj vad underbart det är att få vakna upp i en hotellsäng och börja dagen med hotellfrukost! Synd bara att vi inte kunde stanna längre. Vem vet när vi näst kan åka iväg bara sådär?

Kommentera

