Vecka 26

Man märker verkligen att babyn växer. Rörelserna har börjat kännas så långt åt alla håll: mot sidorna, långt nere och ända upp under revbenen då jag sitter ner. Jag tröttnar aldrig på att känna av alla sparkar och kullerbyttor (ibland undrar man verkligen vad bebben håller på med där inne så som hela magen hoppar till!), känns så ofattbart och underbart att känna av det lilla livet.

Är inne i vecka 26 och börjar inse att det bara är drygt tre månader kvar nu. Har tillsammans med Erik börjat läsa boken Föda utan rädsla av Susanna Heli, och ju mer jag läser om förlossningar och förberedelser, desto mer ser jag faktiskt framemot slutet av oktober! Trodde jag skulle bäva för att föda ju mer jag läser på, men det har verkligen haft motsatt effekt. Jag kan naturligtvis inte föreställa mig hur det kommer kännas och vilken smärta man går igenom, men hur häftigt är det ändå inte att våra kroppar är skapta att klara av en sån otroligt fysisk prestation? Och att sen få träffa sitt lilla knytt för första gången, hur kommer det kännas? Jag trivs verkligen med att vara gravid för tillfället, men hur spännande kommer det inte att bli att få åka in till bb då det väl är dags!

För övrigt njuter jag mest av varje ledig stund jag har på balkongen tillsammans med en bok. Vi snickrade ihop en hörn”soffa” där jag suttit och myst medan regn och åska dragit förbi. Hoppas dock ännu på många soliga varma dagar så vi som jobbar också hinner pricka in lite sommaraktiviteter under våra få lediga dagar!

Kommentera

