Hjärtljud

Jag har trots mina järntabletter varit helt orkeslös vissa dagar, så vi bokade in ett extra rådgivningsbesök för att kolla upp saken. Allt var okej och hb-värdet bättre än senast, så tröttheten var troligtvis normal graviditetströtthet som kommer och går. Skönt!

Det bästa var ändå att få lyssna på babyns hjärtljud igen. Den senaste tiden har jag nämligen skrämt upp mig själv med att tänka att hen kanske inte ens lever längre. Hur skulle jag veta, liksom? Jag har ju bara känt av några små, ynka rörelser. Ibland. Och trots att jag inser att det är jag själv som bygger upp dessa skräckscenarion i mitt sinne blir jag orolig. Därför kändes det extra skönt just den här gången att få höra att babyn lever och mår bra. Livmodern hade också växt som den ska och sträcker sig nästan ända upp till naveln vid det här laget. Fattar inte att vi snart kommit halvvägs!

Kommentera

