Mammakläder

Förr har jag av naturliga skäl aldrig ägnat mammakläder så mycket tanke, men aldrig hade jag trott att utbudet i våra affärer skulle vara så obefintligt. Två räcken på h&m ger liksom inte så många valmöjligheter. Man hittar förstås mer på nätet, men jag tycker bättre om att kunna pröva kläderna först och dessutom blir frakten dyr om man beställer från länder lite längre bort.

Letade nyligen efter en klänning att ha på ett par bröllop den kommande månaden. Jag är ju inte så stor ännu så skulle lätt rymmas i många av de ”vanliga” klänningar som säljs idag, stora och lösa klänningar utan form. Men om man vill ha en klänning som ändå visar upp nån slags form (utan att för det vara en åtsittande trikåklänning) är det svårare. Allt är formsytt eller har gummiband/snörning i midjan. Letade genom precis alla klädaffärer i stan och hittade till slut en klänning med högre midja som kändes som ungefär en sån jag letade efter. Den var ingen tiopoängare precis men tydligen har man inte råd att vara kräsen då man är gravid, så den fick duga. Hade hittat några alternativ på nätet också, men de var mammaklänningar och kostade en förmögenhet med tanke på min budget. Jag kunde ju ha sytt nåt själv, men då kommer vi till problemet att tyg är så dyrt..

Det är inte lätt alltså, och därför har jag inte köpt mammakläder ännu fast de skulle vara bekvämare redan nu innan magen blivit så väldigt stor. Nåja, igår var jag och hälsade på en vän och när vi diskuterar just detta ämne letar hon plötsligt fram några av hennes gamla mammabyxor och frågar om jag vill låna. Jag provade jeansen, som passade så perfekt ett par lånade jeans kan, och alltså hur skönt är det inte med mammabyxor!! Inget som skaver och gräver sig in, inget som stör.. Jag har i princip levt mest i leggings och strumpbyxor den senaste tiden, men till och med de är obekväma då de trycker på. De här däremot är ju som bomull för gravidmagen.
U n d e r b a r t!Processed with VSCO with f2 preset
Ge mig era bästa tips på kläder att inhandla då man är gravid! Vilka är era favoritplagg och varifrån köper ni?

3 reaktioner på ”Mammakläder

  1. Jag köpte de flesta av mina mammakläder på facebook-loppisar, där är utbudet stort o man kan nog hitta mammakläder som faller en i smaken 🙂 visst är det ju lite som att köpa grisen i säcken, du kan ju aldrig veta exakt vad som kommer med posten. Billigare än att köpa en helt ny garderob iallafall!

    Gilla

Kommentera

