Drömmen om en trädgård

Att få vakna till solsken måste ju vara något av de bättre sakerna här i livet. Att sen få njuta av frukosten i solen på balkongen och efter det gå ut och gå är som grädden på moset. Att gå längs sundet (som är en helt fin miljö om man inte ser så noga på själva vattnet) och ut till havet. Bland de gamla båthusen och sedan hem igen genom mysiga bostadskvarter till ljudet av gräsklippare och fågelkvitter. Ah.båthus.jpg
Jag går alltid och spanar på olika hus och tänker på var vi månne kommer att bo i framtiden. Som jag längtar efter ett eget hus med egen trädgård! Helst en stor och lummig trädgård. En sån som kommer på köpet med gamla hus. Idag ska ju husen byggas så tätt så att man ser in till grannen från köksfönstret och den lilla trädgården ligger inklämd mellan husen så att alla ser och hör allt. Nej, vet ni.

Än så länge får jag dock nöja mig med att drömma. Mycket ska hända ännu innan det blir dags för oss att köpa hus i dessa trakter. Men en dag ska jag minsann ha en stor trädgård!

Kommentera

