Grå tisdag

Ledig dag idag! Planen är att jag ska uträtta en massa ärenden och gärna städa lite också, men regnet utanför köksfönstret gjorde att jag fastnade här bakom skärmen invirad i en filt.

Den här veckan blir det kalas då både mamma och lillasyster fyller år (den yngre blir hela 18!). En fördel med att bo i hemstaden är att man kan delta i alla kaffebjudningar och familjefester som ordnas. När man bor längre bort har man ju på nåt sätt accepterat att man inte kan träffas och saknar det inte på ett aktivt sätt, men nu när vi är här igen njuter jag av att när som helst kunna ses. Inget att ta för givet, eftersom vi troligtvis kommer bo på annan ort i flera år ännu om allt går som vi tänkt.

Annars inget nytt att komma med på preggofronten. Väntar ivrigt på att få börja känna av babyns rörelser! Har eventuellt känt lite smått redan, men så otydligt att det är svårt att säga. Magen börjar kännas av mer och mer och jag måste ibland påminna mig själv om att jag är gravid innan jag gör vissa hastiga rörelser. Börjar också märka att jag inte kan sova hur som helst eftersom det är obekvämt med magen. Väldigt märkligt egentligen det här med att vara gravid och ha en växande mage..!

Kommentera

