40%

Idag har 40% av graviditeten gått. Nästan hälften!

Idag har också några personer kommenterat min mage (var nämligen iklädd en åtsittande t-shirt på jobbet). Om att den är stor och syns så mycket. Redan.

40%Och det gör den ju – även om jag måste inflika att magbilden jag postade häromdagen är lite missvisande, nåt med fotovinkeln får mig att se större ut än vad jag egentligen är – men kommentarer som dessa gör mig ändå lite obekväm.

Kvinnors gravidmagar växer på olika sätt, inte så mycket man kan göra åt saken. Dessutom varierar de i storlek från dag till dag i det här skedet. Det är normalt. Och visst, jag tycker verkligen om att få visa upp min gravidmage, det är ju hur coolt som helst att den äntligen börjar synas ordentligt, men kvinnor i allmänhet vill väl sällan höra att de är stora, gravida eller inte.

Eller?

 

Kommentera

