Rådgivningsbesök 2

Var nyss på mitt andra rådgivningsbesök och min första läkarundersökning som gravid. Alltid skönt att få bekräftat att allt är som det ska! Mitt Hb-värde hade sjunkit (förklarar varför jag vissa dagar varit så totalt utan ork) så jag ska börja äta järntabletter, men annars var allt bra. Fick dessutom kika på babyn igen då läkaren gjorde en snabb ultraljudsundersökning. Ah mitt hjärta, lika märkligt och mäktigt varje gång!

…och angående mitt tidigare inlägg där jag nojade kring viktökning och vad som är normalt: Jag har gått upp ca 5 kg sen jag blev gravid och största delen av den vikten kom väldigt fort. Nu har jag rört mig kring samma vikt en tid, så det verkar ha lugnat ner sig. Läkarens kommentar då hon såg min viktökning var ”..och du har gått härligt upp i vikt, ser jag! Som du bör, eftersom du är så mager.” Så sånt, haha. Jag nojar inte längre.

En reaktion på ”Rådgivningsbesök 2

Kommentera

