15+3

Den första tiden av graviditeten går långsamt. Man ”får” inte berätta åt nån, man har inte varit på sitt första besök till rådgivningen ännu (kändes som en evighet att vänta till vecka 10!) och magen är ännu obefintlig, eller på sin höjd lite svullen. För oss svängde det efter första ultran i vecka 12. Plötsligt blev det verkligt och vi började inse att vi faktiskt väntar barn.

imageNu då vi berättat om graviditeten, och ju mer magen syns, desto snabbare känns det som tiden går. Här är jag plötsligt i vecka 16 och har väl vid det här laget en ca 14-centimeters baby inneboende. Magen är i den något awkwarda fasen då den skymtar fram också under lösa kläder, men inte tillräckligt för att folk tydligt ska se att jag är gravid om jag inte klär mej tajt. Tråkigt att min garderob innehåller mest lösa klänningar och toppar.

Jag försökte idag ta en bra magbild men jag matchar bakgrunden lite för väl. Dessutom har jag insett att det är förvånansvärt svårt att hitta en vinkel som ger en sanningsenlig bild av magens storlek. Att fota tidiga gravidmagar tycks vara en konst.

Kommentera

