Ryggont

Jag jobbar för tillfället deltid i en liten affär där jag står mycket bakom kassan. Ett par gånger den senaste tiden har jag blivit så fruktansvärt trött/öm i nedre ryggen mot slutet av dagen att jag inte vet hur jag ska sitta eller stå för att få det bekvämt. Så nu ligger jag här i soffan med en kudde under ryggen och försöker slappna av. Det blir liksom en ond cirkel av det hela då man spänner sig konstigt pga. ryggen, så blir magen spänd och öm den med.

Har ni erfarenhet av detta eller tips på vad som hjälper/vad man ska tänka på? Jag är ju ändå bara 15 hela veckor gravid ännu. Var ska det här sluta, liksom?

4 reaktioner på ”Ryggont

  1. Hej! Grattis ännu ti er båda, är ju helt superkul! 🙂 Jag fick också ont i nedre delen av ryggen och höftet förra sommaren/hösten och för mej hjälpte ett bäckenbälte (fick från rådgivningen) då ja sku stå mycket under arbetsdagar. Annars så sa de åt mig att det är bra att stärka ryggmusklerna så jag var på vattengympa, men då fick jag samtidigt akta mig för att göra för stora rörelser åt sidorna med tanke på att jag hade ont i höftet och bäckenet mjukas ju upp hela tiden då man är gravid.

    Gilla

  2. Hej! Jag fick foglossning redan i vecka 9 eftersom mitt bäcken var skadat från förr. Jag fick ett träningsprogram med bäckenstabiliserande övningar från en fysioterapeut vilket hjälpt mig lite men det som hjälper allra mest är att cykla. Jag märker genast ifall jag inte cyklat en dag så har jag stark foglossning på kvällen. Hoppas det blir bättre och att ni mår bra!

    Gilla

Kommentera

