Femte maj

Vilken underbar dag alltså! Fick börja dagen med sovmorgon och en långsam frukost i solen på balkongen, iklädd endast shorts och topp. Så otroligt varmt och skönt! Hade sen en extra dansövning innan föreningens vårfest denna helg (bra att säsongen tar slut, börjar känna mej lite för gravid för att dansa), och efter det åkte jag iväg till föräldrarnas sommarhem där vi grillade och åt ute på terrassen för första gången i år. Erik var redan där eftersom han den här veckan börjat bygga på en brygga/sun deck tillsammans med pappa. En sån som jag i åratal tjatade om att vi skulle bygga medan jag ännu bodde där varje sommar. Nåväl, bättre sent än aldrig. Vi får väl börja spendera våra lediga sommardagar där då.

Processed with VSCO with c1 preset

Medan männen jobbade vidare på stranden krattade jag och mamma gården. Då man inte har en egen gård att sköta om kan det vara en sån fröjd att få kratta någon annans. Jag längtar till den dagen då vi har ett hus med egen trädgård, jag tänker mej att jag ska vara väldigt grön om fingrarna och ha en massa rosbuskar och fina blomrabatter överallt. Hur det sen blir i verkligheten vet jag inte, men drömma kan man alltid.

Kommentera

