Dagen är kommen

Jag startade en ny blogg. För en ny blogg måste man väl ha då man kommer till en helt ny fast av livet? Det är så att vi väntar barn! Till hösten blir vi tre, om allt går som det ska. I går öppnade vi upp vår lilla hemlis för resten av världen (den lilla del av den vi inte skvallrat åt redan, för hur är det tänkt att man ska kunna hålla tyst om en så stor sak i flera månader?) och jag tänkte att det kanske är dags att börja blogga igen.

Jag trodde kanske inte att jag skulle bli med gravid-/mammablogg, och vi får väl se vad den här bloggen kommer tjäna för syfte. Men jag tänker ungefär så här:

  1. Det är roligt att skriva.
  2. Det finns väldigt många mammor där ute i bloggvärlden som kanske kan svara på mina frågor och ge tips baserat på deras personliga erfarenheter.
  3. Det är alltid roligt att läsa gamla blogginlägg. Man minns sånt man annars skulle ha glömt.
  4. Jag kan ju faktiskt skriva om vad som helst, trots att jag är gravid. (Även om det är det som upptar största delen av mina tankar just nu.)

Så välkomna till min blogg, jag hoppas ni ska trivas och jag önskar innerligt att jag den här gången ska skriva regelbundet och inte låta bloggen dö bloggdöden för tidigt! Den som läser får se.

IMG_20160501_200119

En reaktion på ”Dagen är kommen

Kommentera

